عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: اولویت فعلی مدیریت شهری اجرای پروژه‌های زیست محیطی است | مشهد در حوزه پسماند پیشرو بوده است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۰۵۴۶
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
شهردار مشهد: اولویت فعلی مدیریت شهری اجرای پروژه‌های زیست محیطی است | مشهد در حوزه پسماند پیشرو بوده است+ فیلم
شهردار مشهدمقدس گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی انبوه از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت کشور بوده، ۳۳درصد آلودگی هوای مشهد به دلیل خودرو‌های شهری است که اکثرا تک‌سرنشین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در مراسم بهره‌برداری از ۵ پروژه سازمان مدیریت پسماند که امروز (۱۷ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد، اظهار کرد: امروز از روز‌های خوب افتتاح پروژه‌ها و بهره‌برداری است. در این افتتاح‌ها علاوه بر اینکه کاری به نتیجه رسیده و در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز تاثیرگذار بوده، خوشحالی را مضاعف می‌کند و در محیط‌زیست و رفع آلودگی‌های محیطی نیز اثرگذار است.  

وی با بیان اینکه تمام این پروژه‌ها در محیط‌شهری، محیط‌زیست شهری و بهترشدن محیط برای زیستن زائران و مجاوران اثرگذار است، عنوان کرد: در روز‌های گذشته و ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های متعددی در شهرداری مشهدمقدس توسط مدیریت شهری با همراهی همه در بخش‌های مختلف به ویژه شورای شهر کلنگ‌زنی شده و خواهد شد، پروژه‌هایی نیز به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

قلندرشریف افزود: اکثر پروژه‌هایی که چه به بهره‌برداری رسیده و چه کلنگ‌زنی شده، در محیط‌زیست شهری تاثیر دارد. توسعه یک‌بعدی شهر‌ها به ویژه کلان‌شهر‌ها و عدم توجه به محیط زیست ما را گرفتار موضوعاتی کرده که در برخی حوزه‌ها با بحران مواجه هستیم. شاخص‌ترین آن‌ها آلودگی هواست. روز‌های پاک ما در سال جاری ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

شهر مشهد باید با برکت به زائران و مجاوران خدمت کند

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: در حوزه‌های مختلف نیز غفلت شده، صرفا توسعه اقتصادی مدنظر بوده، اما در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به محیط‌زیست شهری شده است. همه در کنارهم باید به پیش برویم تا شهر برای زیستن پویا و مناسب باشد، شهری که محوریت تشکیل آن بر پهنه و کرانه خورشید ولایت بوده است. شهر مشهد شهر فرهنگ رضوی و شهر آقا علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) است، سالانه ۳۰ میلیون زائر، بیش از ۳.۵ میلیون ساکن و قریب به یک میلیون مهمان از تبعه خارجی داریم که باید خدمت‌رسانی شوند. شهر مشهد باید با برکت به زائران و مجاوران خدمت کند.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که سه هفته پیش با حضور وزیر کشور افتتاح شد، پارک برکت بود. یکی از موضوعات آن کشاورزی شهری بوده که قطعات ۲۵ متری تحویل شهروندان شد و در حال کشاورزی و سبزی‌کاری در آن هستند. این پروژه مورد استقبال وزیر قرار گرفت و تاکید کردند در سایر شهر‌ها و به ویژه مشهد توسعه داده شود. بهره‌برداری از اتوبوس‌ها و ون‌ها را نیز داشتیم که ثمره آن در محیط‌زیست است.

قلندرشریف اضافه کرد: اتصال بلوار امام خمینی(ره) به نماز و تقویت پل میدان انقلاب و تکمیل آن در راستای کاهش ترافیک، مصرف سوخت، آلودگی هوا و کمک به محیط زیست است. موضوعات ترافیکی بر روح و جان ما اثر منفی دارد. روز گذشته عملیات اجرایی سه پروژه مهم با هزینه ۴ هزارمیلیارد تومان شروع شد.

شهردار مشهدمقدس خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌ها حفاری بخش غربی قطارشهری مشهد در خط سه به میزان ۱۰ کیلومتر بود که حفاری هر کیلومتر ۳۰۰ میلیاردتومان هزینه دارد. اجرای سطح سوم میدان خیام درراستای کاهش ترافیک و اجرای چپ‌گرد‌های سطح سوم میدان فهمیده از دیگر پروژه‌ها بود که اثر آن‌ها در محیط زیست و کاهش آلودگی‌های محیطی مخصوصا آلودگی هواست. سالانه تعداد زیادی از هم‌میهنان ما در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل انبوه، نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی، افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌ها از سیاست‌های اصلی وزارت کشور است، تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل انبوه ریلی از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت کشور بوده، باید به سمتی برویم که محیط مناسب باشد. ۳۳ درصد آلودگی هوای مشهد به دلیل خودرو‌های شهری است که اکثرا تک‌سرنشین هستند. باید زیرساخت لازم برای حمل‌ونقل عمومی انبوه فراهم و استفاده از خودروی شخصی به قدری گران شود که کسی نتواند استفاده کند. باید زیرساخت‌ها ایجاد شود تا تحول صورت گیرد. کمترین آلودگی هوا ۱.۳ درصد مربوط به اتوبوس‌رانی است.

سال آینده فاز یک خط سه قطار شهری با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

قلندرشریف گفت: برای اینکه این موضوع را بیشتر کنترل کنیم هفته گذشته اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین درون‌شهری را افتتاح کردیم. به سمتی می‌رویم که وظایف خود را انجام دهیم. دولت باید از کلان‌شهر‌ها به ویژه مشهد حمایت داشته باشد. هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار مشهدمقدس افزود: سال آینده با حضور رئیس‌جمهور فاز یک خط سه قطار شهری به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. در این دوره حفاری تمام خطوط ریلی تمام می‌شود که در دوره‌های بعد براساس پولی که استحصال کرده، ایستگاه‌ها را در مسیر اضافه کنند. اگر محیط زیست مناسب و سالم نباشد، همه دچار افسردگی و بیماری خواهیم شد و شهر پویایی خود را از دست خواهد داد. همه باید به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مشهد همیشه در دوره پسماند پیشرو بوده، در همه بخش‌ها فعالیت کرده و ادامه نیز دارد.

زباله‌سوز و تولید برق از آن، بیوگاز و بازیافت نخاله‌های ساختمانی جزو اهداف و در دست اقدام است، اما به این دلیل که بخش خصوصی باید این کار‌ها را انجام دهد نیاز به حمایت دولت و تسهیلات دارد. برای پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که شاید زیاد نباشد، اما تاثیر آن در محیط زیست بسیار زیاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->